Situació d'aprenentatge: ES POT MENJAR LA PLUJA ?

A partir d'un dia de pluja va sortir la pregunta, si la pluja es podia menjar. Vàrem decidir investigar per saber la resposta.
 
Dibuixam un dia de pluja.
Vàrem pensar entre tots que necessitavem per poder sortir al pati i jugar a la pluja. Decidiren que haviem  de dur botes d'aigua i un impermeable.

Després vàrem sortir al pati un dia que plovia per comprovar si ens podiem menjar l'aigua de la pluja.

 
Vàrem veure que no la podiem rovegar i vàrem fer una conversa de com són les coses que podem menjar i les que podem beure. Hem après a diferenciar les coses líquides i les sòlides. Hem treballat amb una feineta de les coses que menjam i bevem.

Com haviem recollit aigua de pluja dins una rivella, vàrem pensar com la podiem passar se líquid a sòlid i va sortir la idea de congelar-la. Vàrem fer GEL
Vàrem beure aigua líquida  i vàrem menjar gel sòlid
Ens ha encantat menjar aigua de pluja congelada!!!

He plantetjat  la hipòtesi d'on hi ha més quantitat d' aigua al pot de pluja o al de gel? 
Tots el infants han contestat de manera inmediata al pot de GEL... Hem posat els dos pots un devora s'altre i esperam que es fongui el gel per poder fer la comparació amb els dis pots en estat líquid.
Anam obsevant com es va produint el canvi.
Poc a poc veim com el gel va baixant...

Quan s'ha fus tot el gel hem comprovat que hi havia sa mateixa quantitat als dos pots.

Voliem saber com es forma la pluja. Hem vist documentals de la pluja i hem aprés el cicle de l'aigua.
 

  
Feim una seqüència del cicle de l'aigua.
Després de conèixer que la pluja es forma de l'aigua de la mar ens ha sorgit el dubte de si la pluja és salada?? L'hem tastada i hem comprovat que és dolça.
Hem investigat que la sal no s'evapora amb l'aigua i queden com a vidres petits de sal en terra.

Contam el conte "El molinet de sal que explica perque l'aigua se la mar es salada"
Experiment de com es formen els niguls amb vapor d'aigua. 
Hem anat a la cuina de l'escola i hem posat aigua a bollir,  hem posat una tapadora que haviem ficat en el congelador per a que estigués molt freda i hem observat com pujava el vapor d'aigua i queien gotes quan tocaven la tapadora freda. Hem explicat que el mateix passa amb els niguls i la pluja .


Per acabar la situació d'aprenentatge hem transferir els coneixements que hem aprés a l'altre grup de 4 anys i hem fet una feineta com a conclusió.

Hem aprés moltes coses. Esperam que vos agradi!!

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Treball cooperatiu